Van vergeving naar genezing

 

Ik wil jullie graag uitnodigen om een stukje mee te lezen uit een sessie. 

Kennismaking cliënt
Mijn cliënt vertelde dat ze ontzettend angstig wordt als er mensen in haar buurt zijn die ze niet kent maar voornamelijk als ze het gevoel heeft dat ze naar haar kijken. Ze bevriest.
Haar gedachten nemen dan een loopje met haar zoals: wat moeten ze van mij, willen ze me iets aan doen. Ook heeft ze al maanden last van schouderklachten waar ze maar niet van afkomt.

Hulpvraag
Wat maakt dat ik mensen wantrouw.

De sessie
Tijdens de sessie werden haar voeten heel onrustig, alsof ze van de behandeltafel weg wilden.

Ik vroeg haar wat haar voeten haar wilden zeggen.
Ze vertelde dat ze weg wilden lopen.

Wat maakt dat je voeten weg willen lopen?
Er is gevaar, ik moet maken dat ik weg kom. Het wordt me te heet onder mijn voeten.

Waarvan wil je weg lopen?
Van mijn moeder, alles wat ik doe dat is niet goed genoeg in haar ogen. Ik kan geen goed doen. Ze kijkt me aan met haar strenge ogen en pakt me dan stevig bij mijn arm vast en schudt me dan door elkaar. Dan duwt ze me weg en zegt, maak dat je weg komt.

Wat zou je het liefst willen van je moeder?
Ik wil dat ze me omarmt, mij troost, me optilt. En dat ze me zegt dat ik niet langer bang hoeft te zijn. En dat ik een goed mens ben.

Zeg dat maar tegen haar.
En wat gebeurd er nu?
Ik ben een klein meisje. Ze heeft me opgetild en ze zegt dat het haar spijt en ze vraagt of ik haar kan vergeven.  

En wat gebeurd er nu?
Ze laat me een duif zien. Deze staat symbool voor vrijheid en dat ik mijn vleugels mag uitslaan en zelf mijn koers mag bepalen, het staat voor vrede en verzoening.

Heb je nog  meer van haar nodig?
Ik wil dat ze haar handen op mijn schouders legt.

Laat haar dat maar doen. En vraag maar aan haar om daar haar warmte en liefde op te leggen.

En wat gebeurd er nu?
Ze legt haar handen op mijn schouders en haalt de zware last van mijn schouders. Het voelt heel warm en ik voel minder druk.

Hoe voelt dit nu voor je?
Ik voel me lichter, mijn voeten zijn warm nu en ik voel de liefde van mijn moeder om mij heen. Ik voel me veilig en beschermd, ik ben vrij…zo vrij als een vogel.

Inzicht
Dit is een klein stukje van een sessie van een dame die door een herbeleving van het verleden haar leven in het nu kon veranderen door vergeving.
Een oude overtuiging dat mensen haar kwaad willen doen is veranderd en dat ze nu in staat is mensen toe te laten vanuit een bewuste keuze.

En zo zijn we in staat om oude overtuigingen te veranderen. Ons brein weet niet wat echt of fantasie is en door positieve suggesties toe te voegen kan je een nare herinnering veranderen.

Tip: Wanneer je stress ervaart heb ik drie actiepunten die je kan uitvoeren waardoor je in een rustige staat van zijn komt.

3 tips om te ontstressen

1.       Ontspan

2.       Voel

3.       Adem

Ontspan: Ga op een stoel zitten, sluit je ogen en ontspan je gezicht, je kaken, laat je tong los, laat je schouders hangen, ontspan je bekkenbodem. Geef je over.

Voel: Voel de temperatuur om je heen, wees je gewaar dat je onderdeel bent in de ruimte, voel dat je in de stoel zit en dat je gedragen wordt.
*Nu gaat je ego zich met je bemoeien. Zeg: nu even niet!

Adem:  Ga nu met je aandacht naar je ademhaling. Voel hoe je ademt maar heb er geen oordeel over. Doe dit een paar keer.
En maak nu een glimlach van binnen. Laat die glimlach opkomen en hou deze sensatie even vast.

Merk je hoe je stemming anders is geworden voordat je deze oefening deed?
En dan doe je nu een test en haal een stress moment naar boven. Is het weg?
Is het nog niet weg doe dan deze oefening meerdere malen.

Veel succes en hartegroet Ilse

Wil je mijn nieuwsbrief ontvangen laat dan je e-mail adres achter, onderaan de Startpagina www.ilsebloem.nl/

Of wil je reageren op mijn blog dan kan dat via het contactformulier www.ilsebloem.nl/contact/